مدار چاپی - سفارش و ساخت مدار چاپی | آریا مدار ارجمند
Inner Banner
امتیاز دهید :

محاسبه قیمت برد مدار چاپی

قیمت برد مدار چاپی چگونه محاسبه می شود؟

محاسبه قیمت PCB

به عوامل مختلفی بستگی دارد که برخی از آنها عبارتند از:

ابعاد برد مدار چاپی

ابعاد برد نمی تواند همیشه در قیمت تمام شده مدار چاپی، دخیل باشد گاهی برد بسیار کوچک است ولی به دلیل پیچیدگی و چند لایه بودن آن گرانتر از بردهای بزرگتر می شود.

 

تعداد لایه‌های برد مدار چاپی PCB

هر چقدر تعداد لایه های برد PCB بیشتر شود فرآیند تولید آن پیچیده تر و زمان تولید و قیمت آن هم بیشتر می شود که برد یک لایه cem ارزانترین حالت قیمت در آریا مدار می باشد.

 

ضخامت مس برد مدار چاپی

مس ضخیم تر که معمولا برای بردهای قدرت استفاده می شود و باید طراحی آن هم دقت شود که مدار نازک تر از 0.5 نداشته باشد ، میانگین 35 درصد برروی قیمت تاثیر می گذارد.

جنس برد PCB

جنس زیر لایه در قیمت نهایی تاثیر دارد که این مسئله هم به تعداد لایه ای که قرار است ساخته شود بستگی دارد مثلا در یک لایه cem ارزان تر و در دو لایه فایبر و در چند لایه ضخامت نهایی 1.6 میباشد .جنس راجرز هم به دلیل خاص بودن و داشتن فرکانس بالا که بیشتر در صنعت مخابرات استفاده می شود حدود 3 برابر گرانتر است.

 

تعداد و اندازه سوراخ‌های برد مدار چاپی

تعداد سوراخ‌های بیشتر، به‌ویژه آن‌هایی که قطر کمتری دارند، می‌تواند فرآیند تولید را چالش‌برانگیزتر کند و بر قیمت  برد مدار چاپی تأثیر بگذارد. برای بهینه شدن قیمت PCB بهتر است سایز سوراخ بالاتر از 0.4 میلیمتر باشد به دلیل اینکه سایز زیر 0.4 هم گرانتر است و هم تست الکتریکال را الزامی می کند.

 

نوع پوشش برد مدار چاپی

نوع پوشش نهایی مدار چاپی اعمال شده بر روی مدار چاپی PCB برای محافظت بر قیمت تأثیر می گذارد که در آریا مدار مس و هات ایر رایگان است و طلا هزینه دارد و هزینه آن براساس میزان طلای مصرفی در فایل مشتری محاسبه می شود.

 

عرض ترک و فاصله بین دو مسیر برد مدار چاپی

مسئله بسیار مهم که اکثر مشتریان دقت نمی کنند و بعد دریافت پیش فاکتور به قیمت بالای آن اعتراض می کنند، همین مورد است. در آریا مدار ارجمند تمام فایل ها در نرم افزار آنالیز می شود و قیمت برد بر اساس طرح می باشد که عرض ترک و فاصله بین دو مسیر اگر کمتر از 0.2 باشد بر روی قیمت برد مدار چاپی -PCB تاثیر بسیار زیادی دارد.

 

چاپ برد PCB

تمام شابلون ها که در سایت با نام چاپ محافظ و چاپ قطعات است هزینه دارند بنابراین اگر برد فقط برای تست و نهایی کردن آن برای تولید تیراژ باشد بهتر است این شابلون ها انجام نشود زیرا در بردهای نمونه هزینه را حدودا دوبرابر می کند.

انواع رنگ چاپ برد مدار چاپی

اگر رنگ محافظ سبز و راهنمای قطعات سفید باشد برای تولید کننده به صرفه تر است و می تواند بردها را در کنار هم پنل کند به همین دلیل این حالت قیمت برد مناسب است و اگر رنگهای دیگر باشد تولید کننده هم باید شابلون جدا برای آن داشته باشد بنابراین در قیمت و گاهی در زمان هم تاثیر دارد.

 

تست الکتریکال برد مدار چاپی

در آریا مدار این مورد به صورت آپشن قرار گرفته ولی انتخاب آن تضمین برد است .

 

حداقل تعداد سفارش برد مدار چاپی

برای سفارش برد مدار چاپی هر چه تعداد بالاتر برود و اگر چندین برد کنار هم پنل شود هزینه بسیار به صرفه تر خواهد بود به دلیل اینکه مشتری یکبار هزینه Setup را پرداخت می کند و بقیه بردها در کنار آن ها با قیمت بسیار مناسب تولید شوند.

 

پیچیدگی طراحی PCB

بردهای با طرح های پیچیده که نیاز به فرآیندهای تخصصی دارند هزینه بیشتری برای تولید دارند.

توجه به این نکته ضروری است که محاسبه قیمت برد مدار چاپی به صورت دقیق مستلزم ارائه مشخصات کامل به سازنده است. این مشخصات معمولاً شامل جزئیاتی مانند ابعاد، تعداد لایه‌ها، ضخامت مس، نوع مواد، اندازه و تعداد سوراخ‌ها، پوشش نهایی، الزامات چاپ، نیازهای آزمایش و مقدار  برد مدار چاپی مورد نظر است.

 

کارشناسان ما با مشاوره رایگان، به شما در محاسبه دقیق قیمت PCB مورد نیازتان کمک می‌کنند. با ما تماس بگیرید 09022674343

آخرین مقالات



ارسال نظر
captcha
ارسال نظر
captcha
ارسال نظر